بالبینگ

بالبینگ چیست؟

در پاسخ به سوال بالبینگ چیست می توان گفت بالبینگ نوعی از تندیس های نوری است که از یک پایه نوری و یک صفحه اکریلیک (صفحه ای شفاف و شبیه شیشه اما نشکن – Plexiglass) تشکیل شده است. طرح های گوناگون با ابعاد مختلف، توسط دستگاه لیزر مخصوص روی صفحه اکریلیک حکاکی شده و در اثر ورود نوری که از پایه به صفحه تابیده شده طرح یا تصویر روی صفحه اکریلیک قابل رویت و درخشان می شود. یکی از مزیت های این نوع از چراغ ها این است که طرح ها روی آن حک می شوند و نه چاپ، لذا طرح دائمی بوده و در گذر زمان از بین نمی رود. روی این صفحات اکریلیک می توان انواع طرح ها از قبیل اشکال سه بعدی، آرم و لوگو ها، متن ها و حتی چهره افراد را با دقت بسیار بالا حکاکی و اجرا نمود. 

علت محبویت بالبینگ ها

بالبینگ که با نام لامپ بالبینگ یا چراغ بالبینگ نیز شناخته می شود اتفاقی نو در هنر نورپردازی مدرن محسوب می شود. نورپردازی یکی از مهمترین مشخصه های دکوراسیون مدرن در جهان کنونی است و عمده ترین نقش در نورپردازی بر عهده چراغ هاست. بالبینگ ها اتفاقی جدید و تازه در صنعت نور پردازی اند که می توانند به  دکوراسیون جلوه ای خاص بخشند و کانون توجه همگان شوند. طراحی این چراغ ها به گونه ای است که می توانند آرامش را به محل زندگی شما هدیه دهند. طراحی خارق العاده از جنس چوب طبیعی و اکریلیک باعث خلق آثاری زیبا، چشم نواز و متفاوت شده است که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. علاوه بر موارد فوق، سادگی در عین جذابیت، طرح های بسیار متنوع، قیمت مناسب، مصرف بسیار کم انرژی الکتریکی و طول عمر بسیار بالا از مشخصه هایی هستند که موجب مورد توجه قرار گرفتن این نوع از چراغ ها شده اند.

انواع بالبینگ

بسته به طرح های قابل اجرا روی صفحه اکریلیک می توان چندین دسته از این نوع چراغ ها را نام برد:

نمونه یک بالبینگ سه بعدی

بالبینگ

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده بالبینگ ها

یک بالبینگ از اجزای مختلفی ساخته می شود و بر خلاف چیزی که ممکن است به نظر برسد روش ساخت پیچیده ای دارد زیرا هر یک از اجزای آن باید با دقت ساخته شوند و در ساخت آنها از مواد اولیه و متریال مناسب استفاده کرد. بسته به مواد مصرفی و روش ساخت می توان انواع مختلفی از این نوع چراغ ها را با کیفیت و قیمت های بسیار متنوعی تولید کرد. در حال حاضر در بازار طیف گسترده ای از این چراغ ها تولید و استفاده می شوند، انواعی که برخی تا 5 سال و بیشتر کارایی دارند و نیز انواعی که یک هفته هم کارایی نداشته و در اصطلاح چراغ های یک بار مصرف می باشند. در ادامه به دو قسمت بسیار مهم این نوع چراغ ها به اختصار اشاره می شود.

1- پایه نوری :

پایه نوری از مهم ترین قسمت های یک بالبینگ بوده و وظیفه تامین نور مورد نیاز چراغ را بر عهده دارد. پایه به جریان الکتریکی برق متصل می شود و سپس توسط LED های به کار رفته در آن روشنایی مورد نیاز چراغ را فراهم می کند. پایه های مورد استفاده توسط سازندگان این چراغ ها بسیار متنوع بوده و از نظر روش ساخت، مشخصات، ابعاد، شکل و کیفیت انواع مختلفی دارند. در هنگام تهیه این نوع از چراغ ها باید به مشخصات پایه آنها بسیار توجه کرد زیرا متاسفانه پایه های یک بارمصرف و همین طور نا ایمن در بازار بسیارند. 

  • مشخصات کامل، تصاویر و مقایسه انواع مختلف پایه ها را می توانید در صفحه پایه بالبینگ ببینید.

نمونه یک پایه بالبینگ چند رنگ ریموت دار موزیکال و ملحقات آن

نمونه پایه بالبینگ موزیکال

2- صفحه اکریلیک :

صفحه اکریلیک مهم ترین نقش را در جلوه بصری چراغ بر عهده دارد. صفحات اکریلیک یا پلکسی گلاس ها صفحاتی از جنس پلی کربنات هستند که دارای مقاومت بالا و شفافیت و زیبایی خیره کننده بوده و بر خلاف شیشه نشکن نیز می باشند. این صفحات بر اساس ضخامت ورق مورد استفاده قرار گرفته قیمت گذاری می شوند و مهم ترین ویژگی این صفحات که باید مورد توجه قرار گیرد ضخامت صفحه می باشد. استفاده از صفحات با ضخامت کم موجب شکننده شدن صفحه، عدم تعادل صحیح آن روی پایه و پایین آمدن کیفیت نورپردازی چهره میشود. بالاترین ضخامتی که در این نوع چراغ ها استفاده می شود ۴ میلیمتر و کمترین ضخامت ۲ میلیمتر می باشد. صفحه اکریلیک با ضخامت ۴ میلیمتر قیمتی دو برابر صفحه ای با ضخامت ۲ میلیمتر دارد و این موضوع در قیمت نهایی چراغ تاثیر مهمی دارد و از آنجا که ضخامت صفحه با دیدن تصویر بالبینگ قابل تشخیص نیست، امکان ساخت دو بالبینگ با طرح و شکل و ابعاد کاملا یکسان ولی قیمتی متفاوت در حد دو برابر فقط بخاطر اختلاف در ضخامت صفحه اکریلیک وجود دارد. پیشنهاد می شود حدالمقدور از چراغ های با ضخامت صفحه ۴ و نهایتا ۳ میلیمتر استفاده کنید، صفحه ۲ میلیمتری در واقع ۱٫۸ میلیمتر ضخامت واقعی داشته و بسیار بسیار نازک و شکننده است.

نمونه ای یک صفحه اکریلیک شفاف

بالبینگ

نتیجه گیری:

در پایان می توان به صورت خلاصه بیان کرد که بالبینگ ها به علت ویژگی ها و مزیت های خاص خود، در آینده بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت به شرط این که تولید با کیفیت آنها در دستور کار قرار گیرد. از سوی دیگر این مزیت بی نظیر بالبینگ که امکان ساخت یک چراغ به صورت اختصاصی است (مانند یک چراغ خواب چهره که به صورت اختصاصی برای شخصی تولید می شود) باعث می شود که احتمالا بالبینگ از بهترین کالاهای ممکن برای هدیه دادن باشد! در صورتی که می خواهید دکوراسیون منزل خود را مدرن کنید و یا به دوستان و عزیزانتان هدیه ای خاص و متفاوت دهید پیشنهاد ما را از دست ندهید. سعی ما در فروشگاه السان تولید باکیفیت ترین و متنوع ترین انواع این چراغ ها و فراهم سازی محیطی امن برای خرید آنهاست.

  • در صورتی که قصد خرید بالبینگ از هر فروشگاهی را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید بالبینگ را که قبلا در سایت منتشر شده مطالعه کنید.
نمونه فیلم بالبینگ:

مشاهده ویدئوی کوتاه زیر می تواند به شما در درک بهتر نحوه کار این چراغ ها و نیز زیبایی خیره کننده آنها کمک کند. همچنین در کانال آپارات فروشگاه السان یا صفحات دیگر ما می توانید نمونه فیلم های بیشتری از سایر محصولات را مشاهده کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای